Lisa Roivas Träning

trodde det var en alkis!

en nackdel med att träna i Vasaparken är de fantastiska människorna som gillar att sitta och dricka där har en tendens att vilja vara med och träna lite, eller bara prata. idag trodde jag det var ytterligare en som tyckte jag skulle dricka öl istället, som smög sig på bakifrån och jag orkade inte ens vända mig om och svarade väl något onödigt drygt också. men sen när jag senare vänder mig om ser jag att det är en helt vanlig snubbe från gymmet. 
 
for real. vad ger dig rätten att smyga upp bakom mig, trycka upp din fattiga öl i mitt nylle och andas din äckliga alkoholandedräckt på mig och säga att du tycker jag ska hålla på med den istället? jag hoppas du har en fetingminneslucka och glömt allt imorgon, för din egen jävla skull. eller att du läser det här och skäms, vuxna människa. jag har ingenting emot alkohol, jag har emot människor som inte kan bete sig när de dricker. 
 
men ingenting kan dra ned mitt gladaste humör ever, nu kör jag en favorit i repris, after xtremefit med 5 km löpning. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: