Lisa Roivas Träning

2000 kalorier.

2000 kalorier. dagsbehovet ungefär för en medelaktiv tjej, vad nu medel är. kille 500 kalorier till brukar man säga. vill du gå ned i vikt? då behöver du äta mindre kalorier än ditt dagsbehov. svårare än så är det inte! jag tänker inte skriva hur mycket eller på vilket sätt eller vad som gäller just för dig eller dig eller dig, för det är mycket jag inte kan stå för, som jag anser "fel" och min kunskap sträcker sig inte så långt heller. men mindre kalorier IN än vad du behöver leder till viktnedgång. och som ni vet, jag förespråkar träning och mat och långsiktighet och mat och mer träning. 
2000 kalorier. det är ungefär vad en hämtpizza innehåller. ta lite sås och pizzasallad till så är du i mål. hela dagsbehovet i en måltid. jag kan enkelt trycka en då och då. och jag behöver lite extra då och då för att orka :) det här är bara tips och trix till er som verkligen kämpar. och tänker ni 80 % av tiden på vad ni äter, unna er. 
jag gjorde hempizza istället. blev två stycken på2 tacobröd, 100 gram mozarella, 6 skivor tunna, smal rökt skinka, färskachampinjoner, lite oregano och passerade tomater. jag åt EN med vanlig grönsallad. betydligt mycket mindre kalorier, mycket godare och mycket mycket billigare :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: