Lisa Roivas Träning

survival of the fittest !

man lär sig mycket bra grejer i skolan, vissa grejer fastnar stenhårt. 
 
ett uttryck som är mycket fel "översatt", "utlärt" eller "missförstått". det handlar inte om eller betyder att den starkaste överlever. det betyder den som som anpassar sig bäst överlever, oavsett styrka. kanske den mest som är mest fit? :D
 
en annan sak som jag tänker mycket på är detdär med planering och mål. att ha ett en välstrukturerad plan och väl definierade mål är en förutsättning för framgång. det tänker jag ofta på när jag fokuserar. min planering denna vecka har varit åt skogen, därför har denna vecka också gått åt skogen. imorn är det jag som sätter mig ned och planerar! 
 
synd att det inte är detta vi har salsdugga (prov där man samlar poäng till slutttentan) på imorn istället för kalkylering och beslutsstöd.. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: