Lisa Roivas Träning

jag tränar inte för att bli smal .

jag tror inte heller jag kan bli särskilt "smal". slim, skinny, modellik, beniga axlar o vassa knän, mellanrum och jag vet inte vad, det är i mina ögon inte speciellt snyggt och är definitivt inte ett mål för mig. lika lite som jag gillar smala, spinkiga killar utan rumpa vill jag vara smal. 
men stora biceps, "vilka jävla biceps är du på riktigt eller?!", nej jag har inte det, däremot har jag tappat mycket kroppsfett vilket gör dem mer synliga och utmärkande. mät dem o i centimeter är de säkert smalare än de flesta andra tjejers överarmar utan muskler. 
inte heller bygger jag muskler! jag ska inte tävla i bodybuilding så därför finns det inte heller någon anledning. jag är född med stora ben, timmerstockar som en riktig finsk mormor, jag har större vader än en average tonårskilles lår och så är det med det. men benen blir inte större för jag tränar dem tungt, däremot blir de jävligt mycket snyggare! jag sa att jag skulle ha rumpan på ryggen i sommar och är på god väg. 
för första gången har jag satsat stenhårt på träning o grym kost och för första gången är jag i närheten av var jag vill vara. fit. fitsominihelvete. starkändomflesta. superwoman. somettmonster. springer genom dendär jävla väggen. klaraalltjagåtarmig. heads turn, jaws drop, imponerar, facinerar, motiverar. jag gör dethär för mig, för att det är dethär jag vill, dethär jag drömt om. tillräckling länge nu. nu ska jag sova, återhämta min trasiga kropp för en ny, hårdare träningsvecka ! 
 
 

Kommentarer

  • bamse! säger:

    finaste tjejen som satt sin fot på ett gym!

    2013-04-28 | 22:08:11
  • Anna säger:

    Så JÄVLA rätt Lisa! Du är apsnygg, stark och man kan inte bli annat än imponerad och peppad av att läsa din blogg.

    YOU GO GIRL!


    2013-04-28 | 22:18:49
  • malin- time to go far säger:

    Grymt inlägg och jäklar vilken kropp.. bra jobbat!!

    2013-04-28 | 22:37:41
    Bloggadress: http://timetogofar.se
  • Johan W säger:

    Du är den första och största inspiration för tjejer jag har sett och läst om, och det finns många träningsbloggar där ute, men du är först med att i princip säga; fuck it all, I'm doing this my way.

    För det får du ett tack!
    En inspiration är vad du är!

    2013-04-28 | 23:18:52

Kommentera inlägget här: