Lisa Roivas Träning

jag kunde inte vara tydligare

han sa jag vill inte va en i mängden
men låg redan nerbäddad naken i sängen
jag berätta vad jag tyckte och tänkte om dig
och hur du var utan att jag ens kände dig
han sa du får göra vad du vill med mig men jag
fattade aldrig vad det betydde,
han tog mig mellan benen jag tog honom på orden
och gjorde det jag drömt om, klia honom på ryggen

jag var och hälsade på dig medans min nya kille satt barnvakt
åt mina småbröder, vi hånglade och höll handen
och bestämde att vi skulle gifta oss när du kom hem från din volontärresa,
ett par månader senare hörde jag från en polare att ni skulle ha barn,
hur tänkte du?

jag får göra vad jag vill, jag är inte bara din,
du är inte bara min, du får göra vad du vill

jag var på väg hem en kväll när jag mötte en polare på
gatan, vi stod och pratade en stund och han var med dig som jag då trodde var
hans kompis, när vi skulle skiljas åt bara drog han och du gick hem med mig,
du sa att det inte var nåt mellan er men han blev sjukt besviken på dig,
hur tänkte du?

jag får göra vad jag vill, jag är inte bara din,
du är inte bara min, du får göra vad du vill




Kommentarer


Kommentera inlägget här: