Lisa Roivas Träning

då har man en blindtarm mindre också .

herregud, haha, hur tycker jag det går för mig då? är det de värsta sjukdomsåret hittills eller ? var precis sjuk i 2 veckor, nu är jag sjukskriven en vecka till. maximal otur, eftersom jag inte kunnat gjort något för att förebygga det..

trodde inte det var så himla allvarligt är jag fick katastrofont i magen i fredags, trodde det var typ vanlig bakismage som skulle gå över med lite mat innan jobbet (var ute o firade alla studenter i torsdags/ sket i dom o festade bara för att jag kunde o ville med lilla bus) o skulle som vanligt jobba stängning på jobbet. borde tänkt att något var fel när jag stod i duschen o var tvungen o kuta ut o lägga mig i sängen för det gjorde så ont..
men klockan var så mycket så det var för sent o ringa sig sjuk, tog en tablett för trodde det var blandat med mensvärk o åkte till jobbet. kändes faktiskt bättre efter 2 stora cola o en QP o körde igång o jobba, lättade lite när jag rörde på mig också. men efter 1,5 timmar kunde jag knappt stå rakt o blev tvingad att ringa 1177. dom brukar ju be en avvakta eller så, men hon sa bara åt mig att åka till akuten. förstod att dom misstänkte det var blindtarmen, men tyckte jag borde ha mer ont, jag är rätt bra på o förneka att jag mår dåligt...
efter 4 timmar på akuten blev jag inlagd för observation, o i lördags opererade dom mig o igår lunch fick jag åka hem. skaplig jävla otur o otäckt att sjukdomstillståndet utvecklades så fort, men glad att dom kunde hjälpa mig.
så här sitter jag, har rätt ont men är pigg o så ändå o får inte jobba eller göra något annat för den delen på en vecka.
alla varit jättesnälla o hjälpsamma, hade lite problem efter operationen men det löste sig bra, delat rum med 3 tanter som alla var 70 plus, lyssnat på deras historier, riktigt trevligt faktiskt. bortskämd av vänner & familj <3
titthål, skönt o inte ha ett helt stort ärr över hela magen. skaaapligt svullen alltså..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: