Lisa Roivas Träning

om att leva med att behöva sova med öronproppar.

jag sover aldrig så bra som dom nätterna, som jag tänkte göra till varje natt (funderar även på att köpa somdär grej o sätta över ögonen så det är kolsvart hela tiden!) för jag vet inte varför jag inte ploppar i dom jämt! det är för att ibland kommer dom lite för långt in, sitter lite för tajt o då gör det ruggigt ont !
för telefonen ringer eller någon sms:ar i tid & otid. stäng av säger ni, oja, det gör jag, men jag vaknar av att det vibrerar, skönt o inte ens höra det ! (människor tänker inte riktigt på när dom hör av sig, fast det är ju svårt o veta när personen i fråga sover/är upptagen om man inte vet in i minsta detalj hur dens liv ser ut. jag har slutet bry mig, har man telefonen på får man skylla sigsjälv, muhaha.)
sen har jag även en underbar sambo som snarkar som ett godståg ungefär. i skytteltrafik! för det kommer och går lixom. skönt o slippa vakna o slåss om natten för att han ska vänta på sig o bli tyst.
jag har också lite svårt att somna utan TV:n på, men det gör istället att jag ligger o kollar o ligger vaken. med öronproppar blir det tråkigt när man inte hör något, man blir ofokuserad o somnar bums :)
o herregud,  vad klockan blev, parkeringspengar!

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv sover jag jämt med både öronproppar och ögonbindel. Ett tag sov jag bara med öronproppar när det var störande ljud om kring mig. Upptäckte dock att jag sov så mycket bättre och djupare när jag hade öronproppar på mig så jag har dem alltid på mig numera. Det är så skönt att plugga in propparna djupt i öronen när man går och lägger sig och verkligen stänga ute alla störande ljud. Jag sover som sagt mycket bättre och djupare när det här helt tyst och mörkt. Öronproppar och ögonbindel fungerar som sömnmedel för mig. När jag har tagit på mig både och somnar jag direkt. Kan verkligen rekommendera alla att testa.

    2013-04-12 | 19:38:42

Kommentera inlägget här: