Lisa Roivas Träning

dagens i-landsproblem

vi har ingen boendeparkering till vår nya bil, eftersom den inte står på oss än. detta innebär att vår parkring på gatan kostar 80 kr per dag, eller 300 om man nu vill det. för att undvika dessa kostnader, flyttar jag på bilen till ljura där det är gratis att stå. tar ungefär en 30 minuter dit o promenera hem. värdefull tid ? men när man ska till jobbet blir det ju bara en promenad på 15 extra till bilen, hej vara ute i god tid. det slår iaf åka med bussen :)
detta innebär också att beroende på hur mycket småmynt jag har i plånboken, så får jag sova lite olika länge när jag stängt tillex. annars är det ju bara att palla sig upp kl 8, somnade 3 igår typ .. sen att det är parkeringsförbud på halva gatan idag, gjorde att jag står parkerad vid returpunkten, tjohej! nästa infaller den 4:e... suck.
men idag, det ska blir en fröjd, ärligt, det är 4 grader och strålande sol, att jag tar en lååång omväg, det vet ni!
plus att vi säljer våran gamla bil idag...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: