Lisa Roivas Träning

segaste jävla stängningen

usch o blä säger jag bara . var väl hemma halv 4 inatt , vi var 3 stängare , men som tur var det kungarna & jag . det är väl inte så farligt tänker ni , och nej , det är inte det . men tänk på att vi & stackars johanna ;) sprungit benen av sig sen kl 21 för vi hade kö till dörrarn & runt huset i driven på 4 pers , då är det inte alls kul o veta att ''hej , här kommer vi va halva natten'' att vi var klara så tidigt är för att vi är bäst , ''dreamteam'' som chefen sa innan han gick .

vad ska man göra ? tycker mest synd om alla gästerna som kommer glada i hågen med sina familjer , från stan & säkert en toppenkväll o så slutar den i 20 minuters kö på Klinga för att vi inte har någon personal o ingen brytt sig om att det är Rix FM . tror det var ngt år vi jobbade extra mellan 20-01 för att vi visste det skulle bli mkt . tror vi iofs blev hemskickade innan stängning , men vi var iaf beredda .

det värsta med kvällen är att stängaren som var sjuk vad tydligen på McD Stockholmsrondellen kl 01 på natten . fick ett pepp-sms (tack :D) som blev lite fel , eftersom det slutade i ett raseriutbrott o miljarder med svordommar när jag efter 10 minuter kopplade vad det stod (hjärnan var då inte på topp) jag kan inte förstå alltså hur man kan svika sina vänner så ... jag har ställt upp på dig som in i helvete , stängde med dig senaste förra LÖRDAGEN . jag offrade en lördag ...

jag vet inte , kanske är du sjuk , men något så jävla opassande & drar o ska äta på en annan McD kl 01 på natten när man är sjuk är inte okej ! han bor inte ens i närheten :/ och för det andra så sover man då om man är sjuk .

detta resuterar i , vad alla andra tycker o säger , så säger jag det . jag tror inte för fem öre på dig , tyvärr , det är så många andra som är oärliga så det blir svårt o tro på det (förra gången var det ngn som var iväg o köpte häst istället!) det var sista jävla gången jag ställde upp för dig . det värsta är att det är en arbetsledare ....

alla mina underbara arbetskollegor . ni tror vad ni vill , o jag kanske ska höra historien från ngt annat perspektiv oxå , men just nu är jag bara arg och måste sriva av mig.

som söta annso skrev ''dags att vi fixar nya jobb åt er'' det är inte det de handlar om . jag har varit borta & är tillbaka & är taggad som fan , jag trivs som jag gjorde förr i tiden & det är inte jobbet det handlar om . tycker inte det är jobbigt någonstans längre , Egon var jobbigt/tungt/stressigt/påfrestande . jag var klar med disken på 1 timma igår , jag kan göra sakerna i sömnen .

det allra värsta med allting är att jag har ingen röst . inte ens ett pip kommer ur min hals :/ blev hes efter en timma igår på jobbet , nu är det borta , innan jag ens kommit till AYIA NAPA :D undra om OZO är bra för rösten ?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: